Mi a székhely és a székhelyszolgáltatás?

Székhelyszolgáltatás szakmától függetlenül

A székhely
A székhelyszolgáltatás fogalmának tisztázása előtt először is érdemes meghatározni, hogy mi a székhely. A törvényi előírás szerint a cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik. A cégnek a székhelyét cégtáblával kell megjelölnie. (2006. évi V. törvény 7. § (1) A székhelyet a cég létesítő okiratában és a cégjegyzékben is fel kell tüntetni. Fontos tudni, hogy Magyarországon a cégalapítás feltétele a bejegyzett székhely, e nélkül a cég nem kezdheti meg tevékenységét.

A székhelyszolgáltatás
Minden Magyarországon bejegyzett cégnek szüksége van székhelyre, azonban vannak olyan kivételes helyzetek, melyekben különböző okok miatt sokkal előnyösebb és kényelmesebb megbízni egy harmadik személyt azzal, hogy a céghez érkező leveleket átvegye, azokat megőrizze, elektronikus és papír formában postázza a cég számára.

A székhelyszolgáltatás lényege, hogy az ilyen kivételes helyzetekben, - amikor a cég tagjainak nincs lehetősége vagy módja arra, hogy az ügyvitellel, kapcsolattartással, stb. összefüggő dokumentumokat megfelelően kezelje - egy harmadik személyt/céget bíz meg azzal, hogy hivatalos leveleiket átvegye és azokról tájékoztassa, tehát székhelyét gyakorlatilag a megbízott irodájába jegyezteti be.  

Mi a székhelyszolgáltató feladata?

A székhelyszolgáltató alapfeladatai közé tartozik a postai küldemények kezelése, ezáltal a székhely biztosítása. Értesítést küldenek iratok, csomagok érkezéséről, egyéb céget érintő fontos ügyekről. A székhelyszolgáltató vállalja a cégtábla elkészítését és kihelyezését, valamint irodáiban az ügyfélszolgálat biztosítását. Extra szolgáltatások közé tartozhat tárgyalóterem biztosítása, cég bélyegző elkészítése, valamint határidőhöz kötött küldemények soron kívüli értesítése is.

Milyen esetekben érdemes székhelyszolgáltatást választani?

 - ha cég költséghatékonyan szeretné üzemeltetni vállalkozását. Időt, pénzt akar megtakarítani és a cég adminisztratív terhein szeretne könnyíteni ( kisebb vállalkozások számára akiknek csak a bérleti és megbízási díjat kell kifizetni a székhely fenntartásához, amely lényegesen kevesebb ráfordítást jelent, mintha saját irodát üzemeltetne)
- ha a cég nem rendelkezik saját ingatlannal (pl. bérel és a székhely bejegyzéshez szükség lenne az ingatlan tulajdonosának hozzájárulásához),
- ha a saját ingatlannal rendelkezik de nem akarja bejegyeztetni székhelyként, ezzel kerüli el a hivatali megkeresést az otthonban,
- ha a cég képviselője/i nem tartózkodnak folyamatosan a székhelyen, mert pl. külföldön vagy vidéken élnek, de a szerződés Magyarországra vagy Budapestre szól és szükség van egy ingatlanra, ami székhelyként tud funkcionálni,
- ha főállásban alkalmazott és napközbeni elfoglaltságai miatt nem tudja kezelni a céggel kapcsolatos iratokat,
- ha cég iparűzési adót szeretne megtakarítani (a székhely megfelelő helyen történő bejegyzése esetén van erre lehetőség).

Milyen előnyökkel jár a székhelyszolgáltatás?

1. munkatársaink cégjegyzékben feltüntetett címen átveszik a cégnek érkezett küldeményeket,
2. a beérkezett levelekről minden nap jegyzőkönyv készül, ezzel pontos kimutatás készül a postáról,
3. a küldeményekről minden nap tájékoztatást kap e-mailben, így naponta friss információkkal rendelkezik levelei beérkezéséről és tartalmáról,
4. irodáink hétfőtől-péntekig hivatali időben ügyfélszolgálatot biztosítanak, ha céget hatósági vagy magánszemélyeket keresnék fel (NAV és más hivatalos szervek),
5. ezzel a szolgáltatással hivatalos szervek előtti képviseletet kap tapasztalt, felkészült székhelyszolgáltatásban jártas kollégáinktól,
6. székhelyszolgáltatás mellett tulajdoni lapot, hozzájárulási nyilatkozatot és aláírás mintát is biztosítunk,
7. a szolgáltatáshoz tartozik a cég székhelyét jelölő cégtábla elkészítése és kihelyezése,
8. sürgős esetekben, - meghatalmazás esetén - leveleit szkennelve vagy faxon juttatjuk el a megadott elérhetőségre,
9. a székhelyül választott iroda tárgyalási lehetőséget is biztosít a cége számára
10. és ami a legfontosabb: nálunk találja meg a legkedvezőbb árakat.

 

Székhelyszolgáltatás ajánlataink