Telefon ikon Telefonszámaink

Saját vállalkozás indítás menete

  • 1. Ötletelés, termékfejlesztés, üzleti terv

    Vállalkozást szeretne indítani, de nem tudja milyen vállalkozást érdemes indítani? Az első kellék egy jó ötlet. Szükség van egy olyan ötletre, melyre felépíthető egy sikeres vállalkozás. A piacra lépéshez szükséges egy alapos piackutatás, majd ennek megfelelő termékfejlesztés és a szolgáltatás tökéletesítése. Fontos tisztában lennünk vele: miben kínálunk jobbat vagy mást, mint a konkurencia. Vállalkozás indítás előtt érdemes üzleti tervet is készíteni, hogy lássuk mennyi pénz áll a rendelkezésünkre, azt hogyan és mire használjuk fel, mennyi profitra számíthatunk.

  • 2. Adótanácsadás

    Az adótanácsadó teljes mértékben tisztában van az éppen aktuális adózásra vonatkozó törvényi szabályozásokkal és a különböző cégformák sajátosságaival; képes arra, hogy körültekintő tanácsot adjon melyik opcióval jár legjobban a vállalkozás. Vállalkozás indítás előtt érdemes adótanácsadó segítségét kérni a cégforma és az adózási mód kiválasztásában. A törvény nyújtotta kereteken belül végzett adóoptimalizálás nagy megtakarítást jelenthet az induló vállalkozások számára. Kérdéseivel forduljon bizalommal partnerünk, a Kontír Professional Kft.-hez!

  • 3. Tevékenység

    A végezni kívánt tevékenységek megnevezése kötelező a létesítő okiratban vállalkozás indítása során. Legalább egy főtevékenységet szükséges megadni, de több melléktevékenység is felsorolható. A tevékenységek TEÁOR (Gazdasági Tevékenységek Egységes Ágazati Osztályozási Rendszere) számát is meg kell jeleníteni a neve mellett. Némely tevékenységek végzése engedély vagy végzettség köteles, de vannak olyanok is, melyeket elegendő csupán bejelenteni a tevékenység megkezdése előtt. A saját vállalkozás indításához még nem szükséges, hogy minden feltétel teljesüljön, de a tevékenység csak ezek birtokában kezdhető meg.

  • 4. Székhely vagy székhelyszolgáltatás

    A cég székhelye az a bejegyzett iroda, ahol a vállalkozásnak küldött hivatalos levelek, küldemények átvétele, érkeztetése és rendelkezésre tartása zajlik. Új vállalkozás indítása esetén szükséges székhely megjelölése, változás esetén pedig kötelező a cég székhely változás bejelentése. A székhely bejelenthető saját ingatlanba, vagy olyanba, melynek adott vállalkozás rendelkezik a használati jogával. Ha nincsen erre használható ingatlan, vagy a vállalkozás nem szeretne maga eleget tenni ezeknek a feladatoknak, igénybe vehet székhelyszolgáltatást. A LOGOSZ Cégcsoport megbízható szolgáltatást kínál a székhelyszolgáltatás rendeletek figyelembe vételével! Székhelyszolgáltatás Pest megyében és vidéken is igénybe vehető irodáinkban. Év eleje óta IPA mentes székhelyszolgáltatással is várjuk új és meglévő ügyfeleinket. A székhelyszolgáltatás bejelentése a NAV felé is kötelező, melyben kérheti könyvelője segítségét.

  • 5. Cégnév

    Egyéni vállalkozás esetében nem szükséges kitalálni nevet a vállalkozásnak, mivel csak a saját neve alatt folytathatja a tevékenységet. Társas vállalkozás indítása esetében azonban, el kell gondolkozni cégnéven. A vállalkozás nevének előre meghatározott követelményeknek meg kell felelnie ahhoz, hogy a cég bejegyzésre kerüljön. Illetve a cég neve nem egyezhet meg már bejegyzett cégek nevével, sőt legalább 3 karakterrel el kell térnie azoktól. Cégalapítás cégnév ellenőrzése után ajánlott, hogy a cégbíróság ne utasítsa el a bejegyzési kérelmet. Munkatársaink készséggel segítenek a cégnév ellenőrzésben is!

  • 6. Tagok, vezető tisztségviselő

    Saját vállalkozás beindítása során meg kell jelölni az alapító tagokat és a vezető tisztségviselőt. A létesítő okiratban fel kell tüntetni a nevüket, lakcímüket, születési idejüket és helyüket, anyjuk nevét, és az adószámukat. A cégalapításhoz szükséges adatok és dokumentumok köre megtekinthető a cégalapítási szerződésmintákból, melyek letölthetőek az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat weblapjáról.

  • 7. Jegyzett tőke

    Vállalkozás indításához szükséges némi tőke. Ennek egy része a cégalapítás árát fedezi, a maradék pedig a vállalkozás indítás egyéb költségeire jut. Vállalkozás indítás során szükséges egy törvényileg meghatározott alaptőke befizetése, azonban ennek kötelező minimum értéke különböző cégformák esetében eltérő lehet. Míg a Kft. minimális törzstőkéje például 3 millió forint, addig egyéni cég és Bt. esetében ez bármilyen kis összeg lehet. A jegyzett tőke rendelkezésre bocsátható pénzbeli vagyoni hozzájárulással vagy apporttal, azaz nem pénzbeli vagyoni hozzájárulással.

  • 8. Szerződésminta

    A létesítő okirat elkészítésében ügyvéd is közreműködik, hiszen csak az ő jelenlétében írható alá ezen okirat. A létesítő okirat alapjaként használható a fentebb már említett cégalapítási szerződésminta. Egyszerűsített eljárásról beszélünk, amikor ennek kitöltésével egyszerűen megalapítható a cég. Ha a szerződésmintától jelentősen eltér az alapítás, akkor hagyományos eljárással végezhető a vállalkozás indítása, mely különbség már csak Zrt. alapítás esetében jelent eltérő költségeket a cégalapítás illetékben.

  • 9. Cégbejegyzési kérelem

    Az ügyvéd jelenlétében aláírt létesítő okirat alapján csak ügyvéd adhatja be a cégbejegyzési kérelmet. A bejegyzési kérelmet online, elektronikus úton lehet benyújtani a cégbíróság felé. A cégalapítás ára tehát főleg az ügyvédi munkadíjból áll. A létesítő okirat azonban igen hamar elkészíthető, így a cégalapítási kérelem akár 1 nap alatt beadható, így a cégalapítás gyorsan elvégezhető. A LOGOSZ Cégcsoport saját ügyvédekkel rendelkezik, így Ön egy helyen kaphat segítséget a cégalapítás során felmerülő összes kérdésében és a vállalkozás indítás összes lépésében is!

  • 10. MKIK

    A vállalkozás indításnak kötelező lépése a cégbejegyzés utáni 5 napon belül történő, Magyar Kereskedelmi és Iparkamarához való bejelentkezés. A regisztráció után szükséges a fennállás ideje alatt minden évben tagdíjat fizetni, mely 5.000 forintos költséget jelent a vállalkozás számára.

  • 11. Vállalkozói bankszámla

    Vállalkozói bankszámla egyéni vállalkozás esetében nem feltétlen szükséges, mivel ők saját személyes bankszámlát is használhatnak. Társas vállalkozásoknak azonban már kötelező nyitni ilyet. A vállalkozói bankszámla megnyitása némely pénzintézetben vállalkozás indítása előtt is lehetséges, bár nagyon körülményes folyamat. Általában a cég bejegyzése után végzik, ekkor sokkal egyszerűbb. A vállalkozói bankszámla megnyitására legfeljebb a nyilvántartásba vételtől számított 8 nap áll a rendelkezésre. A LOGOSZ Cégcsoport ügyfelei kedvező feltételek mellett nyithatnak vállalkozói folyószámlát a K&H Bank fiókjaiban. Részletekért forduljon bizalommal munkatársainkhoz!

  • 12. KSH

    A Központi Statisztikai Hivatal Elektronikus Adatgyűjtésének (KSH-ELEKTRA) eleget kell tennie minden cégbejegyzésre kötelezett gazdálkodó szervezetnek. Az adatszolgáltatást az „Alapinformációk az alakuló gazdasági szervezetről” nevű, 1032 OSAP kérdőív online kitöltésével lehet elvégezni, a cégbejegyzést követő 15 napon belül. A kérdőív kitöltéséhez regisztrálni kell a KSH-ELEKTRA rendszerbe.

  • 13. Könyvelés

    Könyvelési szolgáltatás igénybe vétele nélkül is elvégezhető saját vállalkozás indítása, de azért érdemes a cégalapítást könyveléssel együtt intézni. Egy megbízható könyvelő már az indulás pillanatától hatalmas segítség lehet az egyéni és társas vállalkozásoknak: amellett, hogy hasznos tanácsokkal tud ellátni, segítséget tud nyújtani a számlázási rendszer kialakításában, a kötelező bejelentések (pl. székhelyszolgáltatás bejelentése) vagy adatszolgáltatási kötelezettségek megtételében is. Precíz könyvelés kedvező áron partnercégünknél a Kontír Professional Kft.-nél!

  • 14. Számlázás

    Termékek vagy szolgáltatások értékesítése során kötelező az ügyletről számlát, vagy azzal egy tekintet alá eső dokumentumot kiállítani és azokról számlaadat-szolgáltatást végezni a NAV felé. A számlaadat-szolgáltatás köre év eleje óta kiterjed gyakorlatilag minden belföldön kiállított számlára. Még van lehetőség kézi számlatömb használatára, de hatalmas adminisztratív terhet jelenthet a vállalkozóknak, hogy minden számlát egyesével, manuálisan kell jelenteni, elektronikus módon legfeljebb néhány napon belül. Online számlázóprogram használata megkönnyíti a folyamatot, hiszen csakúgy mint az online pénztárgép, azonnal eleget tesz a kötelező számlaadat-szolgáltatásnak. Idén minden online pénztárgéppel rendelkező kereskedőnek kötelező biztosítania vásárlói részére elektronikus fizetési lehetőséget is. Ha nem tudja, melyik számlázó program megbízható, hogyan lehet biztos benne, hogy helyesen végzi-e róla az adatszolgáltatást kérje bátran könyvelő segítségét. A Kontír Professional Kft. könyvelői készséggel nyújtanak segítséget a számlázást érintő kérdésekben is!

  • 15. ÜCC

    Új vállalkozás indítása során nem kell rögtön bejelentkezni a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerébe (ÜCC), sőt egyáltalán nem kötelező bejelentkezni, de nagyon hasznos. A NAV lehetőséget biztosít arra, hogy telefonon, díjmentesen kérjen tájékoztatást bevallásokkal kapcsolatos kérdésekben, adózói minősítésről, vagy illetőség-, jövedelem- és adóigazolásokról.

  • 16. Ügyfélkapu

    2018. óta kötelező a gazdálkodó szervezeteknek a hivatalokkal és állammal való elektronikus kapcsolattartás, melynek hivatalos platformja a személyes ügyfélkapun keresztül létrehozott cégkapu. Az ügyfélkapu regisztráció személyesen és elektronikusan is elvégezhető. Személyesen okmányirodában, kormányablakban, NAV ügyfélszolgálatokon, vagy Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein lehet hozzáférést igényelni. Elektronikus úton pedig kizárólag 2016. január 1. után kiállított személyazonosító igazolvánnyal (eSzemélyi) lehet ezt megtenni. A cégkapu létrehozása tehát ezen keresztül lehetséges, de a későbbiekben beállítható több személy, akik a saját ügyfélkapujukon keresztül intézhetik a cég ügyeit is.

  • 17. Bélyegző

    Vállalkozás indításakor készíthetőek céges bélyegzők (melyek a cégadatokat tartalmazzák), vagy akár aláírás bélyegzők is (melyek a tulaj vagy vezető tisztségviselő aláírását mintázzák), hogy egyszerűbb és gyorsabb legyen a papírmunka. Céges bélyegző használata hivatalosan nem kötelező, de vannak olyan hivatalok melyek csak ezzel ellátott okmányokat fogadnak el. Partnercégünk kedvező áron készít céges bélyegzőket, sőt ha a LOGOSZ irodájában végez cégalapítást vagy vesz igénybe székhelyszolgáltatást, csomagajánlatain tartalmazzák egy standard bélyegző árát.

Vállalkozás indítása

Vállalkozás indítása a Logosz Cégcsoporttal

Szeretne saját vállalkozást indítani, de nem tudja mi kell hozzá? A vállalkozás indítás feltételei és cégalapítás menete a segítségünkkel átláthatóbb. Olvassa el cikkünket és tekintse át a vállalkozás indítás lépéseit, kérdéseivel pedig forduljon bizalommal kollégáinkhoz! Új vállalkozás indítása a LOGOSZ Cégcsoporttal igazán egyszerű!

Üzletszerű, önálló tevékenységet két módon végezhetünk. Vagy egyéni vállalkozóként, vagy cégalapítás útján lehet bekapcsolódni az üzleti életbe. Mind a két forma más és más előnyökkel és hátrányokkal jár.

Új vállalkozás indítása viszonylag egyszerű. Az egyéni vállalkozás indítás feltételei közé tartozik az Ügyfélkapu regisztráció. Az egyéni vállalkozás indítása online két opcióval lehetséges, vagy kérünk róla igazolvány kártyát, vagy magunknak kinyomtatjuk. Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése korábban 10.000 forintba került, de 2020-tól már illetékmentes. Ezen kívül be kell jelentkezni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz és az illetékes önkormányzathoz, továbbá regisztrálni kell az illetékes Kereskedelmi és Iparkamaránál is. Nagy előnye a cégekkel szemben, hogy a tevékenysége szüneteltethető. Ellenben hátránya lehet, hogy a legtöbb pályázatot cégeknek és nem egyéni vállalkozásoknak írják ki.

Új cég alapítása előtt egy tanácsadó segítségével el kell döntenünk, hogy melyik a legelőnyösebb számunkra, ha betéti társaságot (Bt.), korlátolt felelősségű társaságot (Kft.) vagy zártkörűen működő részvénytársaságot (Zrt.) hozunk létre. Céget jogi személy, természetes személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező egyén is alapíthat. Vállalkozás indításánál az első lépés társasági szerződés vagy alapító okirat elkészítése ügyvédi ellenjegyzéssel. A társasági szerződésnek vagy alapító okiratnak tartalmaznia kell a végezni kívánt főtevékenységet, melyet a Tevékenységek Egységes Ágazati Osztályozási Rendszere (TEÁOR) alapján kell megállapítani. A társasági szerződést vagy alapító okiratot a megkötéstől számított 30 napon belül be kell nyújtani a cégbíróságra. Ha egy jogszabály valamely gazdasági tevékenység gyakorlását hatósági engedélyhez köti, a társaság e tevékenységet a véglegessé vált hatósági engedély alapján kezdheti meg. Céges bankszámla nyitásáról a cégbejegyzés után 8 napon belül kötelező gondoskodni és ekkor kell befizetni rá a cégbejegyzésig szolgáltatandó összeget, mely vagy a teljes törzstőke vagy annak a létesítő okiratban meghatározott része. Ingyen cégalapítás nem létezik, mivel a törzstőkén kívül meg kell fizetni az ügyvédi munkadíjat is. Ügyvéd nélkül nem lehet cégbejegyzést elindítani.

Vállalkozás indítása feltételei közé tartozik, hogy előre el kell dönteni, hogy mi legyen a cég neve. A név kiválasztásánál elsődleges kritérium, hogy ne egyezzen meg egy már bejegyzett cég nevével: a cégbírósági gyakorlat 1-2 karakter eltérést nem fogad el, így ajánlatos ennél több karakterrel eltérő nevet választani. A cégnévben szerepelnie kell a cégformának és egy választott vezérszónak. A vezérszó lehet idegen nyelvű kifejezés, mozaikszó vagy rövidítés is, de a vezérszón kívül csak magyar szavakat tartalmazhat a cégnév. A cég rövidített neve a vezérszóból és a társasági formából áll.

Ha megfelelünk a vállalkozás feltételeinek és megalakul a cég, a fő döntéshozó szerve az úgy nevezett legfőbb szerv lesz. Ez dönt üzleti és személyi kérdésekben, valamint a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadásáról. Egyszemélyes kft. esetében hatásköreit az alapító vagy az egyedüli tag gyakorolja, több személyes kft.-nél taggyűlésnek hívják, zrt.-nél pedig közgyűlésnek. A vezető tisztségviselő (pl. ügyvezető, vezérigazgató) látja el a társaság ügyvezetését, azaz ő hajtja végre a legfőbb szerv által hozott döntéseket. A társaság érdekeinek elsődlegessége alapján jár el, megbízatása magában foglalja a cég képviseletét is. Felügyelőbizottság és állandó könyvvizsgáló választása nem kötelező, de jogszabály előírhatja létrehozásukat. A felügyelőbizottság főként az ügyvezetés ellenőrzésére hivatott, a könyvvizsgáló pedig azért felel, hogy a társaság beszámolója megfelel-e a jogszabályoknak, illetve valós képet ad-e a gazdasági működésről.

A cégek felett a törvényességi felügyeletet a cégbíróság látja el, ebben a hatáskörében a jogszabály adta lehetőségeivel kikényszerítheti a törvényes működést, ha ezzel ellentétes tények jutnak a tudomására.

A vállalkozás indítás legfontosabb lépései fent láthatóak. Ha további kérdései vannak, melyekről szeretné szakemberek véleményét kikérni forduljon bizalommal munkatársainkhoz! Országosan már 10 különböző nagyvárosban nyújtunk ingyen cégalapítás tanácsadást a vállalkozás indítás előtt állóknak!

keyboard_arrow_up