Mire kell figyelni 2019-ben SEO szempontjából?

Közzétéve:

Mire kell figyelni SEO szempontból

A Google fejlesztői szüntelen dolgoznak, hogy a Google keresések során a rangsorolást végző algoritmust javítsák és az egyre inkább igazodjon a felhasználó igényeihez. Ez a folyamatos fejlesztés, változtatás pedig soha nem szűnő munkát jelent a vállalkozásoknak, honlap fejlesztőknek és SEO szakembereknek, hogy saját weboldalukat gyorsan a megváltozott keresési feltételekhez igazítsák és ezáltal állandóan az első találatok között tartsák. A honlap ideális láthatóságához sok pénz és munka szükséges, ami azonban nem csupán egy egyszeri beruházás.

A honlap láthatóságának és rangsorának állandó monitorozása azért lényeges, mert ha a fejlesztők, vállalkozások nem reagálnak kellő gyorsasággal a kereső algoritmus változásaira és honlapjuk hátra sorolódik, előfordulhat, hogy a kellemetlen változást rögtön a forgalom és online értékesítés visszaesésében fogják tapasztalni. Az ilyen jellegű bevételkiesés főleg a kisebb vállalkozásokat érintheti érzékenyül, de nyilvánvalóan nagyobb vállalkozásoknál sem elhanyagolható.

Előfordul olykor, hogy az algoritmus megváltoztatása nem olyan eredményekkel jár, mint amire számítottak. Az Google keresési motor 2015-ben eszközölt módosítását követő felmérés szerint a vállalkozások 42%-a szembesült a látogatók számának váratlan csökkenésével, 32% pedig az értékesítési számokban is visszaesést tapasztalt. A 2018-as változtatások többek között az Egészségkommandó által hitelesnek és megbízhatónak ítélt oldalak helyzetében is negatív változásokat hozott, mivel egészségügyi témakörben az ellenőrizhetetlen, megbízhatatlan oldalak előbbre sorolását eredményezte, míg a jól bevált és hiteles oldalak hátrébb kerültek. Az új 2019 márciusi változások a 2018-as nagyobb hibákat igyekeznek kiküszöbölni. A Search Engine Roundtable felmérése szerint a válaszadóknak 57%-a már most érzékelte a forgalom növekedést, de még igen kevés adat áll rendelkezésre az új algoritmus megítéléséhez.

A honlap helyezésének biztosítására és a forgalom stabilizálására nincsenek sablonszerű megoldások, de van néhány javaslat, amit érdemes betartani. Rangsorolási szempontból fontos, hogy a weboldal mennyire gyorsan tölt be. Ezen kívül emiatt elveszíthetünk rengeteg potenciális vásárlót, ügyfelet is. A látogatók átlagosan 5 másodpercet hajlandóak várni az oldal betöltésére és ha ennyi idő alatt nem jelenik meg a weboldal, akkor a látogatók visszalépnek a keresési fülre, hogy másik oldalt nyissanak meg.

A honlapok tartalmának szerkesztésénél fontos a kulcsszó sűrűségre is odafigyelni. Habár egy adott keresésnél a Google előrébb veszi azokat az oldalakat, amelyeken gyakrabban szerepel a keresett kifejezés vagy szó, oda kell figyelni, hogy ne jelenjen meg az adott szó túl sokszor, mert kulcsszóhalmozás esetén a Google hátrébb sorolása büntet. A kulcsszavak mellett érdemes odafigyelni a Latent Semantic Indexing (LSI) kifejezésekre is, mivel a Google ezeket külön is szűri, ráadásul segít elkerülni a kulcsszóhalmozást. Azok a kifejezések számítanak LSI kulcsszónak, amelyek rendszeresen szerepelnek az eredeti keresett kulcsszó mellett.

Továbbá egyre fontosabbá válik napjainkban, hogy a honlapok mobilbarát dizájnnal rendelkezzenek, illetve a hangalapú keresésre való optimalizálást is elkezdjék a fejlesztők. Újítás ezenkívül, hogy a keresési találatoknál, melyeknél eddig csak egy link és egy szöveges meta leírás szerepelt, most már egyéb elemek is megjelenhetnek oldalt, mint például kép vagy videó. Ezek miatt előfordulhat, hogy hiába kerül előre a keresési rangsorban egy honlap, mégis látogatókat veszít, mivel a „sima” link elveszik, láthatatlanná válik a többi, bővített kivonattal rendelkező link mellett. A honlapok keresési rangsorának figyelése és javítása nem egyszerű feladat és nem is kevés erőforrást igényel, mégis az a tapasztalat, hogy ezen nem érdemes spórolni. A honlapjai keresési rangsorának optimalizálása a Logosz cégcsoport is nagy figyelmet fordít.

keyboard_arrow_up