Kategória: érdekesség | Cimkék: bankszámla , ismeretterjesztő , számlázás
Szerző: Logosz
Frissítve: 2025-07-15
Az internet korában hihetetlenül népszerűvé vált az online vásárlás, de aki ilyen szolgáltatást nyújt, többféle fizetési megoldást is alkalmazhat. Ha valaki sikeres akar lenni az internetes piactérben, nem árt, ha többféle választást kínál az ügyfeleknek.
Az elektronikus kereskedelem régóta fénykorát éli, de a vásárlók szokásai folyamatosan változnak. A tavalyi statisztikák alapján egy átlagos online vásárló évi 12-14 alkalommal rendel webáruházakból és most már minden negyedik vásárlás bankkártyás fizetéssel történik. Még mindig az utánvét a legnépszerűbb, az összes tranzakció 59 százaléka így zajlik.
Utánvét esetén a megrendelés ellenértékét nem annak leadásakor, hanem átvételkor egyenlítik ki. Ilyenkor a kereskedő a vételárat a szállítótól kapja meg, ami költséget jelent számára. Két lehetőség van: vagy beépíti a vételárba a szállítás költségét, vagy külön díjat számol föl érte.
A vásárlók persze biztonságos és kényelmes fizetési lehetőségeket akarnak, ezért utánvét esetén is egyre szívesebben fizetnek bankkártyával. Többségük az olyan webáruházakat preferálja, ahol van ilyen opció. Különösen fontos ez első vásárlás alkalmával, éppen a bizalom kiépítése miatt. Egyértelmű, hogy a modern világban a gyors, biztonságos és persze egyszerű megoldások nagyban növelik az eladások számát. Elvárás a gördülékeny és rugalmas vásárlási folyamat biztosítása. Amióta elterjedtek a csomagautomaták, azóta a feladó számára is sokkal egyszerűbbé és vonzóbbá vált ez a lehetőség.
Aki webáruházat üzemeltet, többféleképpen is intézheti a szállítás lebonyolítását:
leszerződik egy futárcéggel, aki begyűjti az utánvétet. A vevő a futárnak fizet, az áru és a szállítás ellenértékét az eladónak kell feltüntetni a webáruházban. A vásárlás összegét a futárcég juttatja el az eladónak.
a csomag címzésekor utánvétes címkét kell használni. A „cash on delivery” (COD) kifejezés eredetileg a készpénzes kifizetést takarta, de ma már a bankkártyás fizetést is tartalmazza.
lehetőség van a postai futárszolgálattal is szerződést kötni, így a szállításban szerepet játszhatnak a postahivatalok és a posta automatái is.
A felmérések szerint minél sokoldalúbb a fizetési lehetőségek skálája, annál népszerűbb lehet a kereskedő. A bankkártya mellett ma már egyre gyakoribbak az olyan mobilfizetési megoldások is, mint a Google Pay vagy az Apple Pay. A jól kitalált fizetési megoldások növelik az eladásokat és segítenek a bizalomépítésben. A lehető legtöbb fizetési opció biztosításával megadhatjuk a vásárlóknak a szabad választás lehetőségét.