Telefon ikon Telefonszámaink

Közel a Cégkapu regisztrációs határideje!

Közzétéve:

Cégkapu regisztráció

A Cégkapu szolgáltatás 2018. január 01.-én indul, azonban már 2017. augusztus 31.-ig kötelező regisztrálni minden gazdálkodó szervezetnek.

Mi az a Cégkapu?

A Cégkapu a gazdálkodó szervezetek számára létrehozott hivatali elektronikus tárhely, melyet a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) fejlesztett. Létrejöttének célja, hogy a gazdálkodó szervezetek és a hivatalos szervek egymás közti levelezésüket papír alap helyett elektronikus módon intézzék.

Jellemzői

  • biztonságos kézbesítési / szolgáltatási címnek minősül, kiváltja a hivatalos levelek postai kézbesítését, rögzíti a feladás és befogadás időpontját. Gyorsabb, egyszerűbb és korszerűbb a papíralapú ügyintézésnél.
  • 2018-tól a gazdálkodó szervezetek hivatalos elérhetőségeként szolgál
  • 300 MB tárhely méretig díjmentesen biztosított minden gazdálkodó szervezet számára

Mikor kötelező?

Ugyan a Cégkapu használata csak 2018. január 01-től lesz kötelező, de regisztrálni 2017. augusztus 31-ig kell a cegkapu.gov.hu oldalon.

2018. január 1-től a regisztráció elmulasztását szankcióval fogják sújtani a hatóságok.

Kinek kell regisztrálni?

A Cégkapu regisztrációt a gazdálkodó szervezet nevében a gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult természetes személy (ügyvezető, vezérigazgató) végzi, ő a „Képviselő”.

Meghatalmazás

A Cégkapu hozzáférési jogosultságot lehetőség van átruházni más személyre is. A Cégkapu regisztrációja osztott, ami azt jelenti, hogy elsődlegesen kizárólag a képviselő kerül nyilvántartásba, aki jogosult lesz további felhasználók regisztrációjára. A saját nevéhez rendelve be tud vonni újabb meghatalmazottat, mint ügyintézőt, azaz „Cégkapu megbízottat” a Cégkapu hozzáféréséhez.

A Képviselő lesz az, aki jogosult a cég nevében elektronikus kapcsolattartásra, tehát az ő nevére fognak megérkezni a hivatali elektronikus dokumentumok.

Hogyan zajlik az online regisztráció?

  1. Jó, ha létrehozunk egy biztonságos és jelszóval védett új e-mail címet -e célra például: mintabela@cegnev.hu.
  2. A regisztrációs felület elérhető: https://cegkapu.gov.hu
  3. A cégképviselő (esetleg meghatalmazottja) ügyfélkapus azonosítással bejelentkezik az alkalmazásba
  4. regisztrálandó cégforma kiválasztása (gazdálkodó / egyéb szervezet)
  5. kért adatok megadása - az új e-mail címmel (a meghatalmazottnak ki kell töltenie egy regisztrációs űrlapot. itt lehet csatolni a szükséges elektronikusan hitelesített dokumentumokat).
  6. A regisztrációs alkalmazás kapcsolatba lép az érintett közhiteles nyilvántartásokkal és végrehajtja az ellenőrzéseket.
  7. Amennyiben eredményes volt a regisztráció, az alkalmazás eltárolja a regisztrációs adatokat, és ad egy elektronikusan hitelesített visszaigazolást, ezt feltétlenül mentsük el.

Végezheti –e helyettem a könyvelő a regisztrációt?

Igen, könyvelő is végezheti a regisztrációt, de ez esetben az E-űrlaphoz csatolni kell a meghatalmazó cég közjegyző által elektronikusan hitelesített cégkivonatát, az elektronikusan hitelesített aláírási címpéldányát is, és szükség van két tanú által ellenjegyzett meghatalmazásra is.

Ki kaphat mentességet a Cégkapu használata alól?

Egyéni vállalkozóknak, egyéni ügyvédeknek nem kötelező a Cégkapu használata.

keyboard_arrow_up