A jó bornak nem kell cégér, de Instagram oldal igen

Közzétéve:

Instagram

A márkaépítés és önreklámozás nagyon fontos, úgy a multinacionális cégek, mint a kis- és közép vállalkozások életében. A különböző közösségi oldalak pedig egyre növekvő szerepet foglalnak el a marketing világában.

Sok cég még mindig a Facebookot tekinti a legfőbb közösségi oldalnak, ahol a reklámtevékenységét optimalizálnia kell, pedig a Facebook napi látogatottsága egyre csökken, míg az Instagram egyre népszerűbb. 2-2,5 millió magyar tagja van az Instagram közösségének, akik túlnyomó része a 18-34 évesek korosztályát erősíti. Az Insta felhasználók 83%-a állítja, hogy befolyásolta már vásárláskor az Instagrammon látott branded tartalom, ami azt mutatja, hogy nem elhanyagolható a termékeket és szolgáltatásokat értékesíteni kívánó cégek számára az adott platformon való aktív jelenlét. Az alábbiakban hasznos gyakorlati ötleteket olvashatnak, hogyan lehet a cégük Instagram tevékenységét elkezdeni és tökéletesíteni, illetve mire érdemes figyelni.

Az első lépés természetesen az Insta profil létrehozása. Habár az év elejétől az Instagram által használt algoritmus 60%-kal csökkentette a céges posztok organikus láthatóságát, még így is az üzleti profil létrehozását javasolják a szakértők a vállalkozások számára, hiszen speciális funkciókat tesz elérhetővé a felhasználók számára. Ezen különleges lehetőségek az insights (ennek alkalmazásával monitorozni lehet az aktív felhasználókat nem, életkor, elhelyezkedés és aktivitás szempontjából), a product tag (melynek segítségével meg lehet jelölni a posztban látható webshopos termékeket), a promóció (mellyel adott posztokat ismételten el lehet juttatni releváns célközönségnek) és a szponzorált tartalom megjelenítése. Az üzleti profil létrehozásához négy dolog szükséges. Instagram név kitalálása, mely rendszerint a cég neve, amennyiben ez foglalt érdemes toldalékolással, alulvonásokkal próbálkozni. A profilkép, vállalkozások esetében, jobbára a cég logója. Amikor profilod megjelenik az értesítési hírfolyamban, akkor ez a két információ jelenik meg kicsiben. Ezeken kívül a profil létrehozásához még szükséges bio és bio link megadása. A bio megírásakor lényeges, hogy a cégről összefoglald a legrelevánsabb információkat, hiszen aki bekövet ezt fogja rólad elolvasni. A biolink megadásakor általában a weboldalt linkelik be a legtöbben, de érdemes Google eszközök alkalmazásával egy rövidített URL címet megadni, mert ennek segítségével a Google Analytics-ben kimutathatóvá válik külön az Instagramról érkező forgalom.

Ha a regisztrálással végeztünk, elkezdődhet a márkaépítés, melyhez sok türelem és kreativitás szükséges. Az Insta tevékenységünk legeredményesebb megindítása érdekében fontos a következőkre nagy figyelmet fordítani. Mivel az Instagram alapvetően egy vizuális platform, ezért az egyéb oldalakon megszokottaktól eltérően, itt főleg a képek és videók feltöltése képezi a mindennapi tevékenységünket. Érdemes rá figyelnünk, hogy lehetőleg mindennap posztoljunk és az általunk feltöltött tartalmak minőségi képek, videók legyenek. A legelterjedtebb marketing technika (főleg az év elején bevezetett módosítások óta) az úgynevezett branded content létrehozása. A branded content jellegzetessége, hogy az oldalad, termékeid olyan módon jutnak el potenciális vásárlókhoz, hogy valamelyik ismerősük vagy egy véleményvezér (influencer) megjelöli a márkád vagy a terméked a posztjában. Ezek megjelölése leggyakrabban hashtagekkel történik. Saját tartalmak feltöltése esetén központi kérdés, hogy milyen hashtageket sikerül melléírnunk, hiszen ha ezeket jól választjuk meg sokkal több embert érünk el a posztunkkal. A hashtag (#) használata a közösségi médiában lehetővé teszi, hogy posztunk együtt jelenjen a hasonló tematikájú tartalmakkal. Farkas Zsolt, közösségi marketingszakértő szerint érdemes angol szavakat megadnunk hashtagként, melyek specifikusak, de könnyen megjegyezhetők, mert ha túlságosan tág témakört jelölünk meg, akkor a sok találat miatt a mienk nem feltétlen lesz látható, ha pedig a szó nehezen megjegyezhető, akkor kevesen fognak rákeresni.

Ha szeretnénk cégünket ezen a felületen is reklámozni, de nem tudjuk, hogy hogyan lássunk hozzá és mire érdemes figyelni, nem kell megijedni. Az Instagram használatának "szabályaival" és az itt való hirdetés tökéletesítésével sok specialista és szakértő foglalkozik és egyre több kutatás és kimutatás lát napvilágot.

Forrás: hvg.hu, piacesprofit.hu

keyboard_arrow_up