A Cégkapu várhat

Közzétéve:

Cégkapu

2018-tól még nem kötelező minden cég számára a Cégkapu használata. A jogszabály a 2018. évre átmeneti időszakot vezetett be. 2018. január 1-től az elektronikus ügyintézés kötelező a gazdasági társaságok számára, azonban december 31-ig az ügyfélkapu és a tárhely szolgáltatást tartalmazó e-személyi igazolvány is használható lesz. 

Az egyéni vállalkozókat nem érinti ez a változás, mivel ők nem használhatják a Cégkaput az adóhatósággal való kapcsolattartásra. Az egyéni vállalkozók az átmeneti időszak lejárta után is csak az ügyfélkaput használhatják erre a célra.

Ebben az átmeneti időszakban, ha egy cég a Cégkapun keresztül indít ügyintézési folyamatot, akkor a NAV is a Cégkapun keresztül küldi el válaszüzenetét. Minden más esetben az adóhatóság az ügyfélkapun keresztül tájékoztat az ügyintézés folyamatáról.

Az Ügyfélkapu és Cégkapu létrehozásának folyamata változatlan maradt. Az ügyfélkapu azonosító létrehozását bármely regisztrációs szervnél (okmányiroda, adóhatóság ügyfélszolgálatán, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában) lehet kezdeményezni. Az azonosító igénylése akár online is történhet, ha az alany rendelkezik e-személyi igazolvánnyal.

A Cégkapu regisztrációhoz elengedhetetlen az ügyfélkapu megléte. Fontos, hogy a regisztrációt csak a cégképviselő végezheti el az alábbi oldalon: https://cegkapu.gov.hu, esetleg a meghatalmazottja a megfelelő űrlap kitöltésével.

A Cégkapu regisztráció során kötelező egy e-mail cím megadása. Érdemes olyan élő e-mail címet megadni, melynek beérkező leveleit folyamatosan figyelik, így a cég biztosan nem marad le semmilyen fontos információról.

keyboard_arrow_up